top of page

הדגים של סבתא ממה. מתכון של חיים גדולים


הדגים של סבתא ממה. מתכון של חיים גדולים - דרור שגב

מצרכים לשמונה מנות סולידיות או לארבעה אנשים רעבים מאד.


חמישה דגים מסוג דניס, בורי או מוסר. נקיים מעור וקוצים( דג מפולט) ניתן לבקש ממוכר הדגים שיפלט את הדגים . ברגע שהדג מפולט הבישול חייב להיות קצר יותר.

חבילת עלי כוסברה טרייה וריחנית.

אריסה מעולה. חשוב מאד לקנות אריסה איכותית. אריסה משובחת בהחלט נותנת עומק וטעמים לדג המתבשל. מומלץ לקנות בשווקים.

עשר שיני שום קצוצות לארבע, שום בהחלט משמעותי בעניין הדגים.

פלפל ירוק חריף קצוץ אני נוהג להוסיף גם פלפל סודני חריף( וזה רק למי שבאמת אוהב חריף)

בצל קצוץ דק.

ארבע עגבניות בשלות . יש לחרוץ בקצותיהן חריץ ולהניח אותם למספר רגעים במים רותחים ואז לקלף את העור.

כף גדושה של רסק עגבניות.

כף מכובדת של פפריקה איכותית

חצי כף כמון ומעט כורכום,.

מלח, פלפל וחצי כוס מים.


יוצקים שמן( אני משתמש בשמן חמניות) לסיר רחב שיהיה בו מספיק מקום לדגים השטים ברוטב. כשהשמן רותח מוסיפים לסיר את הבצל הקצוץ עד שיהפוך לשקוף ואז מוסיפים את גזרי השום להמשך טיגון קצר. שלא יישרף( יש לשים לב כיוון ששום נשרף מהר) ואז להוסיף לסיר את העגבניות הקצוצות.


יש לערבב היטב את הבצל השום יחד עם העגבניות עד שהם מתלכדים יחד בסיר לחגיגה של ריח וטעם. לאחר שהעיסה מאוחדת ואדומה, ההמלצה שלי ביחוד בימי הקיץ הרותחים האלה היא לפתוח בקבוק יין לבן צונן ולהגביר את צליל המוזיקה בבית. הכי מומלץ ברגעים אלה הרבה צלילי מוזיקה עזת לב(סיימון וגרפוניקל, בוב דילן ניל יאנג ואריק איינשטיין) שנוגעת היטב בחומרי הגעגוע.


מוסיפים לסיר כף גדושה של אריסה, פלפל ומלח וממשיכים לערבב ולהוסיף תוך כדי לסיר את הפפריקה, הכמון ,הכרכום ורסק העגבניות ותוך כדי ערבוב מתמכרים לארומה האדומה והצבעונית. ואז יוצקים כחצי כוס מים וקוצצים על קרש החיתוך כמות נאה מחבילת הכוסברה הריחנית ומרגע זה העניין הם הטעמים העזים והמשך הקפדה על עירבוב יסודי, והמוזיקה, הו כמה שהמוזיקה חשובה.


דקות מספר לאחר שהרוטב האדום המנוקד בצבעי ירוק של עלי כוסברה קצוצים, מניחים את הדגים בסיר. כשתיים עשר דקות הדגים מתמזגים ברוטב הרותח כמובן שיש להקפיד להזיז את הסיר היטב כדי לאפשר לרוטב לעטוף את הדגים בכל חלקיו. ודקה לפני שהדגים מוכנים מפזרים על הדגים עוד כמות יפיפייה של כוסברה ריחנית.


מכבים את האש ונשארים לעמוד עוד דקה או שתיים ליד הסיר ואז פותחים את סיר הדגים המבעבע, בוצעים ביד חתיכת חלה טעימה ומעבירים סיבוב טעמים על הרוטב בתוספת לגימה הגונה מכוס היין. והמוזיקה עושה טוב אז אפשר באמת להתחיל לזוז.


מתכון תבשיל דגים
.pdf
Download PDF • 163KB

bottom of page